Az előző évben az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő „ Tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása” elnevezésű tehetséggondozó pályázatán a csornai Csukás Zoltán Mezőgazdasági Technikum (facebook.com/csukascsorna) sikeresen pályázott.

A sikeres pályázatnak feltétele volt egy legalább 60 órás tanórán kívüli matematikai; élmény-, felfedezés- , alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program megvalósítása,  amely a digitális kompetenciákat erősítse, és melynek a végén egy tárgyiasult alkotás jöjjön létre. Ezeknek a feltételeknek felelt meg az iskola a „Szenzorok a mezőgazdaságban” című pályázata.

A munkaterv középpontjában a mezőgazdaságban használt eszközökön található szenzorok programozása állt.  A munkát Varga László tanár úr irányította, a szakkörökön 12 tanuló vett részt. Hetente 2 délután is különböző programozói környezetet ismerhettek meg a diákok, közben megismerték a szenzorok működésének fizikai hátterét is.

A szakkörön a diákok a Lego robotok világába kalauzoló programozás és szenzorok alkalmazásának rejtelmeibe is betekintést nyertek. A Lego robotok lehetővé tették a tanulók számára, hogy megtapasztalják a robotika és az automatizálás világát, miközben saját ötleteiket valósíthatták meg. A programozás révén a diákok képesek voltak irányítani a robotokat és feladatokat adni nekik, amelyeket a robotok ezek után önállóan végeztek el. A diákok építettek egy „okos” házat, melyet többféle szenzorral, „okos” eszközzel láttak el.  Építettek egy micro:bit-tel vezérelt automatikus öntözőrendszert, amely vizsgálta a talaj nedvességtartalmát is. Az egyik tanuló micro:bit-tel vezérelt intelligens üvegházat készített. Az üvegházba a páraérzékelő, talajnedvesség és hőmérséklet érzékelőn túl automatikus öntözést és mesterséges megvilágítást épített bele. Tanulmányozta, hogy a fotoszintézis milyen fényviszonyok mellett a leggyorsabb.

A diákok kettő terepasztalt is készítettek, amelyek a robotok mozgását szemléltetik. Az asztalok a „Csukás Ring”, és a „Csorna-Ring” elnevezést kapta. Az egyik terepasztalt az iskola régi tablóképei, a másikat Csorna nevezetes épületei és helyszínei díszítik. Az asztalosmunkától kezdve a festésen át a dekorációig mindent a diákok valósítottak meg.

A diákok számára több kirándulást, játékos kikapcsolódást is szervezett Varga László tanár úr, amelyek lehetővé tették, hogy a tanulók az iskolán kívül is megismerjék egymást, ami elengedhetetlen a hatékony együttműködéshez.

Azok a diákok, akik részt vettek ebben a szakkörben, olyan kompetenciákkal gazdagodhattak, amelyek felkészítik őket a jövő technológiai kihívásaira és lehetőségeire.

Címke: Kisalföldi ASzC Csukás Zoltán Mezőgazdasági Technikum és Szakképző Iskola

Pin It on Pinterest

Megszakítás