2022-1-HU01-KA121-VET-000066340 Az Erasmus+ pályázat keretében az idei tanévben a Roth Gyula Erdészeti Technikum 8 tanulója vett részt szakmai gyakorlaton Németországban illetve Portugáliában. A szakmai gyakorlatokról készült tanulói beszámolók: Szakmai gyakorlat Portugáliában Az iskolából 5 tanuló vett rész a Portugál szakmai gyakorlaton. A Budapesti reptérről indultunk 2023.06.03-án. A gyakorlat három hétig tartott. Az első két hétig a Barcelosban a Mobility Friends-nél szálltunk meg, majd az utolsó héten pedig Póvoa de Varzim-ban lévő Hotelban. A Barcelos-i szálláshelyen több szabadidős tevékenységre is volt lehetőség: fürdeni a medencében, kiváló minőségű focipályán játszani az Erasmus+ os diákokkal, emellett röplabdázni,kosarazni, biliárdozni, minigolfozni. A szálláson megismerkedtünk spanyol, román, szlovén, francia, cseh diákokkal, akikkel baráti kapcsolatba kerültünk. Így jó hasznát vettük az angol és német nyelvtudásunknak. A hétvégi kirándulások kereteink belül ellátogattunk Porto-ba ahol hajókáztunk a Douro folyón, résztvehettünk a Porto CRUZ borkóstolóján is, majd megnéztük a várost. Következő hétvégén pedig Braga-ba utaztunk el, ahol megnéztük a Sanctuary of Bom Jesus-t, még ezen a napon még Guimares be is eljutottunk, amit Portugália bölcsőjének is neveznek. Itt megtekintettünk egy várat ahol Portugália kiharcolta függetlenségét Spanyolországtól. A tanulók a szakmájukhoz kapcsolódó feladatokat végeztek, pl.: Az erdész tanulók füvet nyírtak, a fákat és környezetüket tisztították és megismerték Portugália fő fafajait, mint pl.: eukaliptusz és paratölgy. Egy faiparos tanuló és egy környezetvédelmis tanuló a Fernando Farmon betekintés nyerhettek a helyi farm működésében.

Képes beszámoló a munkákról:

Képek a szabadidős élményekről:

Németországi szakmai gyakorlatról Mecklenburg – Vorpommern – Poggendorfi Erdészet 2023 március 10-29. 2023.03.10-én Budapestről vonattal indultunk  a 3 hetes Németországi gyakorlatunkra. Még aznap este elértünk egészen Rostockig és itt szálltunk meg. Másnap elvitt minket a mentorunk Absthagenbe ahol a szállásunk volt a gyakorlat alatt. Még aznap el vittek minket az erdészethez ahol megismerhettük a jövendőbeli munkatársainkat. Az első hétvégén Stralsundba voltunk kirándulni, megnéztük az északi tengert illetve rengeteg látnivalót. Az első munkanapunkon a mentorunk elvitt minket a Landesforst MV erdészet igazgatóságához ahol az igazgató úr tartott nekünk egy előadást. Az erdészetről tudtunk meg rengeteg információt. A gyakorlat első hetében sokat kirándultunk mivel elég sokszor esett az eső. Elvittek minket Greifswaldba ahol egy magelőkészítőt nézhettünk meg. Itt rengeteg féle fafajjal dolgoznak, főleg fenyőfélékkel. Innen látják el a Landesforst MV egészét magokkal, illetve még magánvállalkozásoknak is adnak el.  Ezen a héten azért munkára is jutott idő. Építettünk békafogó hálót egy nagyon forgalmas út mellé, itt kannákba esnek bele a békák amiket naponta többször átvisznek az út másik felére és itt engedik el őket. Bekerített erdősítések kerítéseibe átjárókat készítettünk a rókák számára, mivel ebben a tartományban elég kevés számban van jelen, ezért így könnyítik meg számukra az élelemszerzést. Majd kipróbáltunk egy számunkra új fajta ültetési folyamatot. Egy kisebb vörösfenyő erdősítést csináltunk. A hét vége felé pedig kimentünk a döntést gyakorolni, a harvesterek és forwarderek munkáját is megfigyelhettük, illetve egy John Deeere 1010G forwardert vezethettünk is. Pénteki napon Sieversthagenbe egy karácsonyfa ültetvény kerítését javítottuk meg, majd visszaültettük az elszáradt csemetéket. A hétvégén a helyi tűzoltóbálba kaptunk meghívást, itt nagyon sok új embert ismerhettünk meg. A következő héten el kezdtünk készülni a csütörtöki versenyre. Sajnos Mecklenburg-Vorpommern tartományban elég jelentős probléma a széldöntés. Így a széldöntött fenyőkből 15 rönköt vágtunk amiken a versenyzők a döntést fogják imitálni. Utána pedig rendbe raktuk az erdészet udvarát. A verseny napján mi a gallyazás versenyszámnál segédkeztünk. Pénteken kaptunk egy szabadnapot így elhatároztuk, hogy kirándulunk egyet Berlinbe. Itt nagyon sok látnivalót megnéztünk, mint például a Brandenburgi kaput, a Reichstagot, a berlini állatkertet. A 3.hetünk hétfőjén szintén kirándultunk. A mentorunkkal illetve a többi erdész tanulóval Ivenackerbe mentünk. Ez egy természetvédelmi park ahol az 1000 éves tölgyekről  kaptunk rengeteg érdekes információt. A hetünk fő munkája kerítés bontás volt.  Utolsó napunkon pedig búcsúzásképpen Wittengahenben egy összejövetelt tartottunk. 2023.03.30-án pedig Berlinből repültünk haza Budapestre. Számomra nagyon csodálatos volt ez a 3 hét. Rengeteg új élménnyel gazdagodtunk. Nagyon sok nagyszerű embert ismerhettünk meg, sok új barátot szereztünk. A németek nagyon közvetlenek voltak velünk és hatalmas vendégszeretettel fogadtak minket. Elképesztően sok szakmai tapasztalatot szereztünk, mivel a német erdőgazdálkodás már fejlettebb szinten van mint az itthoni. Nyelvtudásunkban pedig már pár nap alatt lehetett érezni a fejlődést. Langbein Laura 13.B

Címke: Kisalföldi ASzC Roth Gyula Mezőgazdasági Technikum Szakképző Iskola és Kollégium